Start Wycieczka Budapeszt – Wiedeń – Bratysława

Wycieczka Budapeszt – Wiedeń – Bratysława

W dniach 18-20 kwietnia uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce szkolnej. W ciągu trzech dni odwiedzili aż trzy stolice położone nad Dunajem: Budapeszt – Wiedeń – Bratysława.
Wczesnym rankiem wyjechaliśmy do Budapesztu. Podróż rozpoczęliśmy od zwiedzania wraz z przewodnikiem Placu Bohaterów - najpiękniejszego reprezentacyjnego placu stolicy, po obu stronach placu podziwialiśmy okazałe budynki Muzeum Sztuk Pięknych oraz Pałacu Sztuki..

Stamtąd udaliśmy się na Zamek Vajdahunyad, znajdujący się w Parku Miejskim. Dalej przejazd ulicą Andrási, jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic Budapesztu, gdzie podziwialiśmy najpiękniejsze budynki m.in. Operę Narodową. Następnie Wzgórze Zamkowe z Zamkiem Królewskim, na którym stoi Pałac, Kościół Macieja, słynna Baszta Rybacka, a potem wjazd na Górę Gellerta. Niezapomnianych chwil dostarczył rejs statkiem po Dunaju, dodatkowo wzbogacony opowieściami przewodnika oraz piękno Budapesztu, niepowtarzalny widok na Parlament, Wzgórze Zamkowe, Baszty Rybackie w Budzie, Górę Gellerta, mosty, a także Wyspę Małgorzaty. Budapeszt najpiękniejszy jest nocą, oświetlony - wygląda baśniowo, dlatego po kolacji ponownie wybraliśmy się na wzgórze Gellerta, by podziwiać cudowną panoramę Budapesztu nocą.
Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Wiednia. Najpierw z przewodnikiem przejechaliśmy wiedeńską Ringstraße. Ring to ulica okalająca pierścieniem historyczne centrum Wiednia. Podziwialiśmy najpiękniejsze budynki w całym mieście. Następnie udaliśmy się do letniej rezydencji Habsburgów – Pałacu Schönbrunn, jednego z najpiękniejszych barokowych obiektów w Europie. W dalszej kolejności spacer przez Stare Miasto, Stephansplatz, gdzie naszym oczom ukazał się przepiękny widok strzelistej katedry św. Szczepana, Pałac Hofburg, spacer reprezentacyjnym deptakiem Wiednia – Kärtnerstrasse oraz Plac Marii Teresy. Na koniec odwiedziliśmy Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu. Zbiory ważnych dzieł i największej na świecie kolekcji Bruegla, eksponaty z siedmiu tysiącleci – od starożytnego Egiptu po koniec XVIII wieku – czynią to muzeum jednym z największym i najważniejszych na świecie. Młodzież podziwiała dzieła mistrzów europejskich: obrazy Bruegla, artystów weneckich, Tintoretta, Tycjana, Rubensa, Van Dycka, Arimbolda, Rembrandta, Durera, Velazqueza, skarby, które przez wieki gromadzili Habsburgowie.
Trzeciego dnia odwiedziliśmy Bratysławę. W pierwszej kolejności udaliśmy się na wzgórze zamkowe z Zamkiem Bratysławskim z XIV–XV wieku. Zamek położony jest w zakolu Dunaju, z zamkowych murów rozciągają się fantastyczne, panoramiczne widoki na stolicę Słowacji. Następnie spacer przez Stare Miasto pełne instytucji państwowych oraz najcenniejszych zabytków stolicy Słowacji: Pałac Prezydencki, XV-wieczny Stary Ratusz, Brama Michelska, gotycka katedra św. Marcina, Słowacki Teatr Narodowy i wiele innych. Po zobaczeniu zabytków historycznego centrum Bratysławy, na chwilę zgubiliśmy się w wąskich uliczkach miasta, by pobłąkać się bez planu, zakupić pamiątki czy zatrzymać w jednej z klimatycznych kawiarni. A później już tylko powrót do domu....